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MSN Site Connects Brands With Cause-Minded Consumers

MSN is looking to engage cause-minded individuals on a new site that seeks to connect users with brands, reports ClickZ (via MarketingVox). MSN is partnering with WhatOnEarthIsGoingOn.com to create a new co-branded site where people can get together and learn…

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Les biocarburants, “un crime contre l’humanité”

Jean Ziegler, le Rapporteur de l’ONU sur le droit à  l’alimentation et le Fonds Monétaire International, ont plaidé pour un moratoire de l’ONU sur la production des biocarburants qu'ils qualifient de "crime contre l'humanité", et qui fait monter les cours…

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Comment mesurer les impacts écologiques de la pub?

Quel est l’impact écologique d’une campagne presse pour une marque de sacs à  main ou d’un spot TV sur le yaourt ? EcoPublicité est le premier outil d’évaluation environnementale des campagnes de publicité, développé par PriceWaterhouseCoppers (PWC) et Havas Media…

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Corporations Go Public with Eco-Friendly Patents

Leading members of the corporate community have come together in a first-of-its-kind effort to help the environment, unleashing dozens of innovative, environmentally responsible patents to the public domain. Availability of these patents will encourage researchers, entrepreneurs and companies of all…

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RD Congo : L’or, toujours au cÅ“ur des conflits

La carte de conflits en RD Congo reproduit largement celle de l’or, de diamant et Uranium qui lui sont liées. Un pays qui réunit ces trois sources de richesse ou (au choix) de malédiction. Les conflits considérés comme un mode…

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Sud-Kivu : La production d’or en chute libre

La province n'a produit, l'année dernière, que 160 Kg d'or, contre 2 tonnes et demie il y a 17 ans suite aux différentes tracasseries fiscales selon l' OGP " Observatoire Gouvernance et paix ", une ONG locale . Selon cette…

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P&G’s Green Goals Criticized

Proctor & Gamble’s move towards green isn’t as significant as it initially appears, argues triplepundit.Last fall, P&G announced a new goal of selling $20 billion of products over the next five years whose environmental impact is at least ten percent…

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Africa’s thirst for local brew

When Dutch brewer Heineken and British drinks group Diageo teamed up with a non-profit organisation to help African farmers grow sorghum, little did they realise that their social experiment would turn into a sustainable business. Heineken and Diageo, which owns…

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Breaking the Rules, Stretching the Rules 2007

Press Release 27 November 2007. Breaking the Rules, Stretching the Rules 2007. Lack of regulations drives baby food industry to new depths of aggressive marketing, monitoring results show. IBFAN, the International Baby Food Action Network, has today released an illustrated…

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